چگونه صبح زود بیدار شویم، سحرخیزی و موفقیت

چگونه صبح زود بیدار شویم

احتمالا شما که وارد این صفحه شدید، آرزو دارید که سحرخیز باشید چون با صبح زود بیدار شدن احساس بهتری نسبت به خود و زندگی دارید. اکثر ما می‌دانیم که چرا باید صبح زود بیدار شویم؛ ولی اینکه چگونه صبح زود بیدار شویم را نمی‌دانیم. احتمالاً شما هم چندین بار لذت سحرخیزی را تجربه کردید ولی بارها شکست خورده‌اید. طبیعتاً برای صبح زود بیدار شدن؛ راه حل‌ هایی ساده و کاربردی وجود دارد. خبر خوب این است که بعد از مطالعه این متن می‌توانید صبح زود سرحال از خواب بیدار شوید. بریم سراغ اینکه چطور صبح زود بیدار شویم؛

در این مطلب به سوالات زیر پاسخ داده می‌شود:

  • چرا باید سحرخیز باشیم؟
  • چگونه سحرخیز باشیم؟
  • چگونه عادت سحرخیزی را در زندگی خودمان بسازیم؟
  • چگونه صبح جادویی داشته باشیم و روز خود را آغاز کنیم؟

فواید صبح زود بیدار شدن و سحرخیزی

اگر شما در جامعه جز اولین افرادی باشید که صبح از خواب بیدار می‌شوند، می‌توانید بهترین حس‌های دنیا را تجربه کنید. دیگر استرس ندارید و با آرامش مهم‌ترین کارهای خود را در ساکت‌ترین زمان شبانه‌روز انجام می‌دهید. به طعم صبحانه خود توجه می‌کنید و از خوردن آن لذت می‌برید. دیگر نیازی نیست هول‌هولی از خواب بیدار شوید و کارهای خود را سریع انجام دهید.

از طلوع خورشید لذت می‌برید. با آرامش وقتی را برای خود اختصاص می‌دهید. هدف خود را به تصویر می‌کشید. با آرامش بیشتری شکرگزاری می‌کنید. دیگر استرس ندارید و روز خود را به بهترین شکل ممکن شروع می‌کنید. اگر هوشمندانه صبح زود از خواب بیدار شوید، دیگر افسردگی ندارید و با حال خوب روز خود را شروع می‌کنید. در ادامه به شما 9 راهکار ارائه می‌شود که بتوانید صبح زود سرحال از خواب بیدار شوید.

عواقب زدن دکمه اسنوز Snooze (تعویق زنگ هشدار)

شاید بلند شدن از رخت خواب و کنار زدن پتو اول صبح برای شما سخت‌ترین کار ممکن باشد. ولی ماندن در رخت خواب گرم و نرمتان عواقب سنگینی برای شما خواهد داشت. هر بار که دکمه اسنوز را میزنید و به خواب می‌روید، خواب شما سنگین‌تر می‌شود. بعد از زدن این دکمه شما وارد چرخه خواب مجدد می‌شوید. بیدار شدن برای بار دوم سخت‌تر از بیدار شدن در بار اول است.

داستان سحرخیزی

هر بار که این دکمه را می‌زنید احساس خستگی بیشتری می‌کنید و بیشتر می‌خواهید در رخت خواب باقی بمانید. با این کار به هیچ عنوان سرحال از خواب بیدار نمی‌شوید. با این که دوباره می‌خوابید اما بیشتر خسته می‌شوید.

گام اول، چگونه صبح زود بیدار شویم

به هیچ عنوان از دکمه اسنوز استفاده نکنید. ساعت هشدار یا موبایل خود را دور از رخت خواب قرار دهید. به صورتی که برای قطع آن نیاز باشد از رخت خواب بلند شوید. اما شما هم مثل تمام انسان‌های روی زمین در این لحظه دوست دارید که به رخت خواب خود برگردید. اگر عاشق زندگی باشید و دلیل قوی برای انجام کارهای خود داشته باشید به هیچ عنوان ساعت هشدار خود را به تعویق نمی‌اندازید. عاشق زندگی کردن باشید. عاشقانه زندگی کنید. همین الان و در همین لحظه عاشق مطالعه کردن این مطلب باشید.

سحرخیزی و افراد موفق

باید بدانید که همه انسان‌ها صبح زود احساس خستگی را دارند و می‌خواهند به رخت خواب خود برگردند. ولی انسان‌های موفق با راهکارهای ساده‌ای که جلوتر یاد می‌گیرید، صبح جادویی خود را شروع می‌کنند. شما هستید که انتخاب می‌کنید دو سال دیگر در چه سطحی از زندگی هستید. در واقع سبک زندگی شما نشان می‌دهد شما چند سال آینده در چه موقعیت و جایگاه اجتماعی هستید. ساعت بیداری شما، دوستان، عادت‌های شما، میزان آموزشی که می‌بینید، کتابی که مطالعه می‌کنید، نشان می‌دهند که قرار است در آینده به چه جایگاهی برسید. لطفا یک نفس عمیق بکشید. خوشحال باشید که در این مطلب می‌خواهیم، صبح زود بیدار شدن را یکی از عادت‌های خوب زندگی‌مان کنیم.

پکیج سحرخیزی

مغز ما مثل یک کامپیوتر می‌ماند. همانطور که روشن شدن کامپیوتر زمان می‌برد، هشیاری ما هم در اول صبح کمی طول می‌کشد. با راهکاری بسیار ساده می‌توانید این هشیاری را به دست آورید. سوال این است که چطور صبح زود بیدار شویم و سرحال باشیم.

گام دوم، چگونه صبح زود بیدار شویم

روی صورت خود آب سرد بپاشید. در واقع با پاشیدن آب سرد روی صورت خود، به خودتان شوک وارد می‌کنید و مغز را به سمت هشیاری می‌ببرید. بهتر است یک آب‌پاش را درون یخچال قرار دهید. صبح که بیدار شدید، آن را روی صورت خود اسپری کنید. این کار ساده را انجام دهید و معجزه آن را بییند. بهتر است کمی گلاب را همراه با آب مخلوط کنید و آن را روی صورت خود اسپری کنید. گلاب باعث می‌شود که حس بویایی شما فعال شود و احساس خواب آلودگی شما کمتر شود. این کار برای داشتن پوست بهتر هم توصیه می‌شود.

گام سوم، چگونه صبح زود بیدار شویم

آب بنوشید. چرا باید صبح زود بعد از بیدار شدن، آب بخوریم؟ بیشتر از 60 درصد بدن شما از آب تشکیل داده شده است. صبح زود که از خواب بیدار می‌شوید کمبود آب خود را با یک لیوان آب جبران کنید. همچنین این کار ساده باعث می‌شود بدن شما اکسیژن بیشتری را در صبح زود دریافت کند. سحرخیزی خود را با یک لیوان آب ولرم شروع کنید.به خاطر داشته باشید که نوشیدن آب سرد برای بدن ما خیلی خوب نیست. پیشنهاد می‌شود از آب ولرم استفاده کنید.

چرا صبح زود بهتر است سیب بخوریم

خوردن سیب اول صبح چهار تاثیر فوق‌العاده روی بدن شما دارد. این چهار مورد شامل

  1. افزایش سطح هشیاری
  2. تقویت سیستم دفاعی بدن
  3. ریتم منظم قلب
  4. تنظیم فشار خون

بنابراین تا حد امکان سعی کنید اولین خوراکی که بعد از آب خوردن در نظر می‌گیرید، سیب باشد.

گام چهارم، چگونه صبح زود بیدار شویم

پنجره‌ها را باز کنید. تاریکی در مغز شما ملاتونین ترشح می‌کند. ملاتونین باعث می‌شود احساس خواب آلودگی کنید. همچنین احتمالاً شما در اتاقی خوابیدید که ساعت‌ها هوای تازه وارد آن نشده است و میزان اکسیژن پایین آمده است. حتی اگر هنوز هوا روشن نشده است سعی کنید پنجره اتاق را باز کنید.

داستان صبح زود بیدار شدن

صبح زود پنجره ها را باز کنید تا اکسیژن بیشتری به شما برسد.این کار میزان اکسیژن را بیشتر می‌کند و زمانی که نور وارد اتاق شما شود مغزتان دیگر هورمون ملاتونین ترشح نمی‌کند. مغز درک می‌کند که دیگر وقت خواب نیست و سطح هشیاری شما را بیشتر می‌کند.

گام پنجم، چگونه صبح زود بیدار شویم

رخت خواب خود را مرتب کنید. چرا باید اول صبح تخت خوابمان را مرتب کنیم؟

احتمالاً اسم کتاب تخت خوابت را مرتب کن به گوشتان خورده است. نویسنده این کتاب ژنرال ویلیام، بازنشسته نیروی دریایی امریکا هست. این فرد موفقیت‌های روزانه خود را مدیون مرتب کردن تخت‌خوابش می‌داند. زمانی که یک کار را در طول روز به درستی انجام می‌دهید، در مغز دوپامین ترشح می‌شود و می‌خواهد به سراغ انجام کارهای دیگر برود. این کار زمان زیادی نمی‌گیرد ولی نتایج بزرگی برای شما خواهد داشت. زمانی که شما تخت‌خوابتان را مرتب کنید، احتمال این که به رخت خواب برگردید کمتر می‌شود.

گام ششم چگونه صبح زود بیدار شویم

ورزش کنید. برای سلامتی خود که یکی از مهم‌ترین چرخ‌های مهم زندگی هست، در صبح زود زمانی را اختصاص دهید. ورزش اول صبح سه خوبی بزرگ دارد.

  1. باعث می‌شود که سطح هشیاری شما بیشتر شود.
  2. هورمون‌هایی را در مغز شما ترشح می‌کند که میزان خلاقیت شما در طول روز بیشتر شود.
  3. انگیزه و اراده شما برای انجام کارهای بعدی بیشتر می‌شود.

چگونه سحرخیز باشیم

تا حد امکان سعی کنید به خارج از خانه بروید. پیاده‌روی کنید و کمی حرکات کششی انجام دهید. نمی‌خواهیم که تمام اراده خود را برای ورزش کردن در نظر بگیریم. بیست دقیقه سعی کنید آهسته بدوید و ضربان قلب خود را بالا ببرید. با همین ورزش کردن ساده سطح کورتیزول را در بدن خود کاهش دهید و از شادی بیشتری در طول روز بهره‌مند باشید. با سحرخیزی می توان افسردگی را نابود کرد و حتی به سلامتی و شادابی بیشتری رسید. برای سلامتی خود ارزش قائل باشید و با 20 دقیقه ورزش کردن سلامتی خود را در آینده تضمین کنید. بعد از ورزش، لذت مدیتیشن صبحگاهی را تجربه کنید.

برای مطالعه مقاله 14 فایده سحرخیزی،کلیک کنید.

گام هفتم، چگونه صبح زود بیدار شویم

لباس رسمی یا لباس کارتان را بپوشید. چرا باید صبح زود لباس رسمی یا لباس کار بپوشیم؟

احتمالاً دوست دارید وقتی در خانه هستید لباس راحتی بپوشید. اما لباس راحت پوشیدن برای مغز جدی نیست. لباس راحتی برای مغز این معنی را دارد که نمی‌خواهد کار مهمی را انجام دهد. با پوشیدن لباس رسمی یا لباس کار مغز خود را گول می‌زنید. امتحانش کنید و نتیجه فوق‌العاده آن را ببینید.

آزمون سحرخیزی بهارمن

گام هشتم، چگونه صبح زود بیدار شویم

به هیچ عنوان داخل اتاق خوابتان کارهای خود را انجام ندهید.  سعی میز کار خود را از اتاق خوابتان دور نگه دارید. اگر در اتاق خواب باشید، مغز شما دائم وسوسه می‌شود که دقایقی را دوباره استراحت کند. اما شما تمام عوامل محیطی را برای خواب مجدد از بین می‌برید. تا حد امکان سعی کنید خارج از خانه کارهای خود را انجام دهید. به محل کار خود بروید یا وارد کتابخوانه شوید یا…

گام نهم، چگونه صبح زود بیدار شویم

شب‌ها زود بخوابید. اگر این مورد آخر را رعایت نکنید، صبح زود بیدار شدن برای شما سخت می‌شود. به طور میانگین بدن ما به 6 تا 8 ساعت خواب احتیاج دارد. برای سحرخیز بودن باید شب‌ها زود به خواب بروید. تحقیقات دانشگاه‌های برتر دنیا نشان داده است برای خواب با کیفیت بهتر است تا 4 ساعت قبل از خواب به صفحه مانیتور مثل گوشی و تلویزیون نگاه نکنیم.

از شما می‌خواهم تا جایی که برای سبک زندگی شما مقدور است این نکته را رعایت کنید و به صفحه مانیتور نگاه نکنید. یادتان باشد هورمون‌های مهم در مغز برای بخاطر سپاری اطلاعات و افزایش انرژی بین ساعت 11 تا 2 بامداد ترشح می‌شوند.

دوره سحرخیزی

گام نهم مهم‌ترین گامی است که باید رعایت کنید تا صبح زود سرحال بتوانید از خواب بیدار شوید. اینکه چگونه صبح زود بیدار شویم، به خود شما بستگی دارد که چه نکاتی را اجرا کنید؛ چگونه بعد از بیدار شدن نخوابیم؟ سوال مهمی است که اگر عاشق زندگی کردن باشید، می‌توانید جواب آن را پیدا کنید. به خوبی از فواید سحرخیزی آگاه شدید و می‌دانید که چقدر لذت بخش است. سحرخیزی و موفقیت رابطه مستقیم با هم دارند. یادتان باشد برنامه برای صبح زود بیدار شدن داشته باشید. یک روز خوب ساختنی هست و می‌توانیم با صبح خوب روز خود را به خوبی تمام کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *