روش های حفظ کردن سریع مبتنی بر مغز

حفظ کردن سریع

در این مطلب به یادگیری روش های نوین حفظ کردن سریع مبتنی بر مغز، می‌پردازیم. این که چطور خیلی سریع هر چیزی را حفظ کنیم. یادگیری سریع و به ذهن سپردن بسیار راحت است فقط کافیست یک سری تکنیک‌های خیلی سریع را یاد گرفته باشیم. شاید اصلا باورتان نشود ولی یادگیری و حفظ کردن خیلی ساده هست به شرطی که اگر راهش را یاد بگیریم. اگر می‌خواهید مطالب درسی، شعر، لغت، زبان انگلیسی و قرآن حفظ کنید یا برای امتحانات زود هنگام آماده شوید، این مطلب مناسب شماست.

در واقع هدف از این مطلب این است که شما راهکار های سریع حفظ کردن را فرا بگیرید و هوشمندانه عمل کنید. مشتاقانه و با تمام وجود با هم روش های حفظ کردن سریع مبتنی بر مغز را شروع کنیم. فیلم پایین را مشاهده کنید تا باور کنید حفظ کردن سریع چقدر راحت اتفاق می‌افتد.

 

 

در این مطلب پاسخ سوالات پایین را پیدا می‌کنید:

  • چگونه از تکنیک های حفظ کردن سریع استفاده کنیم؟
  • چگونه ماندگاری اطلاعات حفظ شده را در ذهن خود بیشتر کنیم؟
  • چگونه شعر حفظ کنیم؟
  • برای تقویت حافظه چه کار کنیم که زود حفظ کنیم؟
  • چگونه با یک بار خواندن حفظ شویم

چگونه سریع حفظ کنیم

فقط کافیست کارهایی ساده ولی هوشمندانه انجام دهید که تا به حال آن‌ها را فرا نگرفته‌اید. برای گام اول باید بدانید، زمانی که از دو نیم‌کره مغز خود استفاده کنید یادگیری شما تا 5 برابر افزایش پیدا می‌کند. با تلاش خیلی کمتر می‌توانیم نتایج خیلی بهتر بگیریم. فرض کنید 5 برابر سریع‌تر حفظ کنید و ماندگاری مطالب را تا چندین برابر افزایش دهید.

 

تکنیک تصویر سازی برای حفظ کردن سریع مطالب

در فیلم بالا دو نیم کره مغز خود را درگیر کردیم. به این صورت که لغات و اعداد نیم کره چپ مغر را درگیری می‌کردند و تصویرهای ذهنی و اشکالی که ساختیم نیم‌کره راست مغز ما را درگیری می‌کردند. همین کار ساده باعث شد که یادگیری ما تا 5 برابر افزایش پیدا کند. به شما قول میدهم لغاتی که الان یاد گرفتید را تا چندین روز و بدون این که بخواهید تکرار کنید، به خاطر دارید.

قرار هست اصلی‌ترین تکنیک‌های حفظ کردن سریع را در این مطلب یاد بگیریم. فقط یادتان باشد که بدون عمل کردن بدون آموخته‌ها شما نمی‌توانید نتیجه زیادی بگیرید. برویم سراغ دو عامل اصلی دیگر برای حفظ کردن سریع بصورت علمی و عملی

تکنیک تصویرسازی

مغز ما تصویر را 60.000 برابر سریع‌تر تصاویر را از متن پردازش می‌کند. این آماری فوق‌العاده هست که فقط با دانستن آن می‌توانیم تغییرات بزرگی در یادگیری خود خلق کنیم.حفظ کردن سریع

از این به بعد شما هر چیزی که خواستید سریع حفظ کنید یا آن را خلاصه نویسی کنید سعی کنید به صورت تصویر در بیاروید. هر چقدر هم در تصاویر خود از رنگ‌ها استفاده کنید، به نفعتان هست. نقشه ذهنی یکی از روش هایی هست که خیلی راحت با آن می‌توانید از مطالب عکس برداری کنید. دقیقا همان محتوایی که روی کاغذ می‌کشید را می‌توانید در ذهن خود ثبت و نهادینه کنید و در جلساتی مانند امتحان، آن تصاویر را بخاطر آورید. برای یادگیری و آموزش رسم نقشه ذهنی کلیک کنید.

تند حفظ کردن

بعضی از افراد می‌گویند نمی‌تونم حفظ کنم؛ در صورتی که از روش‌های اشتباهی برای تند حفظ کردن استفاده می‌کنند. یک از بهترین روش‌های تند حفظ کردن همان نقشه ذهنی است که در کنار تمرین‌های تقویت حافظه به ما کمک می‌کند.

حفظ کردن سریع

برای مطالعه مقاله چطور رتبه برتر کنکور شویم، کلیک کنید.

چرا اکثر انسان‌ها کتاب رمان را بیشتر دوست دارند؟

سوالی از شما دارم؟ ایا تا به حال کتاب‌های رمان را خوانده‌اید؟ چرا در دنیا کتاب‌های داستان و رمان بیشترین طرفدار را دارند؟ چون افراد زمانی که دارند کتاب رمان را مطالعه می‌کنند، داستان کتاب را در ذهن خود به تصویر می‌کشند. رمان‌ها داستان‌هایی را در ذهن ما خلق می‌کنند. ذهن ما عاشق به تصویر کشیدن مطالب است و به همین خاطر خیلی‌ها به مطالعه کتاب‌های رمان علاقه‌مند هستند.

شما الان به یک فیل سبز رنگ فکر نکنید. به یک جاروبرقی قرمز رنگ فکر نکنید. طبیعتا نتوانستید به موارد قبل فکر نکنید. اینکار بصورت اتوماتیک انجام می‌شود.

حفظ کردن سریعمثلا زمانی که یک نفر به دیگری می‌گوید طرف مثل میمون میمونه شما سریعا تصویر بالا را در ذهن خود مجسم می‌کنید. (این حرف‌ها زشت است، نزنید:) پس یکی از 3 روش نوین برای حفظ سریع مطالب را یاد گرفتیم و وقت آن رسیده است که شما به صورت کاربردی بتوانید مطالب دیگر را تصویر سازی کنید.

چگونه کتاب و درس را سریع حفظ کنیم

دومین روشی که باید به زندگی خودتان اضافه کنید نقشه ذهنی یا mindmap است. این روش خلاصه نویسی و یادگیری هم مبتنی بر مغز است. دقیقا نقشه ذهنی دو نیم‌کره مغز ما را در آموزش درگیری می‌کند. به صورت خلاصه نقشه ذهنی قسمت‌هایی از مغز را درگیر می‌کند که ما به صورت معمولی از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. به شما پیشنهاد می‌کنم مهارت کشیدن نقشه ذهنی را به سبک زندگی خود اضافه کنید. چون نه تنها در یادگیری بلکه در روش تفکر و سخنرانی و بارش فکری به شما کمک می‌کند.

یادگیری و حفظ کردن سریع در خواب

آخرین روش از 3 روش نوین برای حفظ کردن مطالب یادگیری در خواب است. موضوعی که به شما کمک می‌کند خیلی سریع نتیجه بگیرید. جالب است بدانید که شما خیلی راحت می‌توانید در خواب هم یاد بگیرید و یا مطالب را حفظ کنید. یادگیری خیلی ساده هست اما باید روش‌های آن را بدانیم. بهتر است از این تکنیک زمانی استفاده کنید که حجم زیادی از اطلاعات را می‌خواهید در مدت کوتاهی حفظ کنید. برای یادگیری کامل یادگیری در خواب که به حفظ کردن سریع ما به شدت کمک می‌کند، روی متن زیر کلیک کنید.

پکیج تندخوانی

چطور حفظیاتمان را قوی کنیم

1. آب بنوشید:

بیشتر حجم مغز ما را آب تشکیل داده است. اگر به میزان کافی آب به مغز نرسد نمی‌تواند خوب عمل کند. پیشنهاد می‌کنم هنگام یادگیری همیشه بطری آبی کنار خود بگذارید. این کار باعث می‌شود دائما به فکر آب‌خوردن باشید و از تنبلی برای نوشیدن آب جلوگیری کنید. مصرف آب شما باید به اندازه‌ای باشد که رنگ ادرار شما به رنگ سفید در بیاید. رنگ زرد ادرار نشان دهنده کم آبی بدن است.

برای مطالعه مقاله آموزش تندخوانی ،کلیک کنید

2. برای یادگیری حفظ نکنید

تا به این قسمت راه‌کارهایی خوب در رابطه با حفظ کردن سریع با هم یاد گرفتیم. اما کدام یک به معنای واقعی حفظ کردن بود؟(مثلا تصویر سازی حفظ کردن نیست) حفظ کردن برای مغز مفید است و باعث پویایی آن می‌شود. اما یادگیری حفظ کردن نیست. حفظ کردن مطالب درسی و کتاب اثرات منفی خود را دارد.

 

 

چه چیز‌هایی را حفظ کنیم

برای این که حافظه بهتری داشته باشیم و از ظرفیت مغز خودمان به خوبی استفاده کنیم نیاز است که آن را آکبند نگه نداریم و از آن استفاده کنیم. بهترین مطالبی که می‌توانیم حفظ کنیم، چیست؟

 

برای مطالعه مقاله تقویت حافظه، کلیک کنید.

  • لغات زبان‌های مختلف
  • اسامی دیگران
  • نویسنده کتاب‌ها
  • شماره تلفن نزدیکان زندگی
  • شعر و ضرب‌المثل
  • رمز‌ها و پسورد‌های خود

چگونه شعر حفظ کنیم

شعر حفظ کردن، گام بسیار ساده‌ای است به شرطی که یک سری تکنیک‌های ساده و کاربردی را اجرا کنیم؛ یکی از این تکنیک‌ها را تا به اینجا در این مطلب یاد گرفتیم که آن هم تصویر سازی بود. قبل از این که بخواهیم شعری را حفظ کنیم بهتر است، کل آن را بخوانیم و سعی کنیم آن را به تصویر بکشیم. زمانی که مرحله به مرحله شعر را به تصویر بکشیم یادگیری آن برای ما ساده می‌شود.

حفظ کردن ـ داستان های بهارمن

راه‌کارهایی تاثیر گذار برای حفظ کردن سریع مطالب

چند نکته را با هم سریعا مرور کنیم که روی سرعت و کیفیت یادگیری شما به شدت مفید است:

1. خواب مناسب

مغز شما به استراحت و خواب با کیفیت احتیاج دارد. زمانی که آن را از مغز خود بگیرید، خوب عمل نمی‌کند و به مشکل می‌خورید. افراد موفق دنیا به شدت روی خواب خود سخت‌گیر هستند و دائما مواظب هستند خواب خود را به هم نریزند.

2. ورزش کردن

اولین تاثیر مثبت ورزش کردن روی مغز است. یعنی بیشتر از این که روی بدن و جسم شما تاثیر بگذارد، روی مغز شما تاثیر می‌گذارد. پس به فرآیند زندگی خود نگاه کنید و ببینید که چه زمان‌هایی می‌توانید ورزش کنید.

3. تمرکز برای حفظ کردن

تمرکز کلیدی مهارت قرن 21 است. تمرکز مهارت است و در دنیای امروزی به آن به شدت نیاز داریم. فرد موفقی را می‌شناسید که بدون تمرکز توانسته باشد، به دستاوردی برسد؟ تمرکز مثل یک ماهیچه می‌ماند و ما تمرین کردن می‌توانیم آن را تقویت کنیم.

 

حرف پایانی مقاله حفظ کردن سریع

چگونه تند حفظ کنیم که دیگر یادمان نرود؟ حفظ کردن سریع یکی از توانایی‌هایی که در زندگی و تحصیل شما را خیلی جلو می‌اندازد. برای ساختن این توانایی قدرتمند نیاز است که حافظه و تمرکز خود را بیشتر کنید و استرس خودتان را مدیریت کنید. اما چگونه با یک بار خواندن حفظ شویم؟ همانطور که در پادکست و فیلم این مطلب توضیح داده شد می‌توانیم از تکینک یادگیری در خواب و نقشه ذهنی استفاده کنیم. این تکنیک‌های حفظ کردن قدرتمند را به کار بگیرید تا در کوتاه مدت نتیجه بگیرید. اگر سوالی داشتید می‌توانید در بخش کامنت‌های همین مقاله از ما بپرسید. پیشنهاد می‌کنم از مشاوره رایگان پزشکی هابرای یادگیری مهارت‌های مطالعه استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *